O pasado 17 de novembro tiña lugar a última cita da I Clásica Noroeste, o VII Rally Lugo- Centola Memorial Carlos Maior e Memorial Miriam Vázquez -membro da Asociación Lucense de Automóbiles Antigos e promotora de Somos Unidos polo Cancro, falecidos o pasado ano- .

Nesta ocasión a cita tiña como punto de partida a localidade lucense de Guitiriz, escenario no seu día da saída do I Rally Lugo-Centola, debendo dar grazas á súa alcaldesa, e aos comerciantes locais, especialmente a Casa Gaibor, Panadería A Esquina e Talleres Pereira, pola súa gran acollida, sen esquecernos da especial colaboración de Samuel Campo e Diego Pereira. Previa á saída oficial do Rally, rendíaselle homenaxe a Miriam Vázquez e Carlos Maior, dúas persoas que estiveron ao noso lado en edicións anteriores, e que desgraciadamente nos deixaron o ano pasado, realizando unha entrega de placas conmemorativas.

No parque pechado déronse cita corenta e tres coches, que xa desde primeira hora da mañá, foron chegando desde os distintos puntos da xeografía galega, entre os que tamén se atopaban un ano máis dous grandes campións de España, os irmáns Vallejo, quen para esta ocasión cambiaban o habitual R5, por un coche moito máis familiar para eles como é o Soportal 911 SC. Tras a saída da Praza da Feira, os participantes afrontaban a primeira etapa do día que os levaría ata Melide, pasando pola localidade de Sobrado dos Monxes e discorrendo por tramos do camiño de Santiago. Esta etapa era bastante lineal cun pequeno tramo de fitos, no que os participantes debían poñer todos os seus sentidos para localizar os mesmos, xa que se atopaban diseminados por ambas as marxes da estrada, sen que o ‘roadbook’, especificase en que lado atopábanse. No tocante á clasificación e como xa nos teñen afeitos este ano, á fronte da clasificación, e moi axustados nos puntos, atopábanse os xa habituais dos postos de cabeza.

Tras repoñer forzas en Melide, cun bo polbo ofrecido pola Garnacha, os participantes saíron a afrontar as dúas seccións que formaban parte da segunda etapa. A primeira delas aínda que aínda que se disputaba de día, empezaba a presentar xa algunhas complicacións; maior navegación, estradas máis estreitas e con firme moi deslizante, motivado polas intensas choivas caídas nos días previos e á gran cantidade de follas e ourizos de castaña que se atopaban nas mesmas, o que provoco que os participantes debesen ir coa máxima concentración e aínda así levaron algún que outro apuro. Tras unha pequena parada en Ponte Ledesma, para tomar un café e repoñer forzas, os participantes afrontaban a segunda sección que lles levaría ata a meta de Santiago de Compostela. Esta última sección disputábase de noite, resultando de vital importancia a fe no copiloto, xa que a entrada dalgúns cruces, facíase difícil tomala con decisión debido á reducida visibilidade coa que contaban.

Xa na meta de Santiago e previa á cea, facíase entrega dos trofeos do Rally, para unha vez concluída, proceder á entrega dos trofeos da I Clásica Galicia. Despois de cento noventa e oito controles computados e douscentos trinta quilómetros de percorrido, conseguiron a primeira posición Alberto Espiño-Juan Pablo Cajide coa súa BMW 1602 e 61 puntos de penalización, en segunda posición Miky Caldas-Diego López con BMW 320 e21 e 87 puntos, e en terceira posición Beatriz López-Iván Penín cun Volkswagen Golf e 151 puntos. Nesta ocasión Toni Prieto e Jorge González, na etapa da tarde deixáronse levar polas xornadas micolóxicas, cedendo o seu habitual posto no caixón. A próxima edición terá como meta o concello de Guitiriz, descoñecendo o punto de partida, pero seguro que serán novas estradas e unha nova oportunidade de compartir paixón e gozar dun día entre amigos.